Tack för kaffet.

Idag var det för omväxlingens skull väldigt fint väder under ridturen. Teddy och jag tog skogsrundan, den med hindrena på stigen, och jag har iaf konstaterat en sak att fy fabian vad jag suger på hoppning! Jag tappar allt vad skänkelläge, kontakt och kontroll heter... Ne det måste övas på faktiskt.

Teddy var pigg och väldigt arbetsvillig. Han var kanonfin i munnen, jag ääälskar det raka bettet måste jag säga;) Vi skrittade och galopperade mest, blev lite trav här och var. Men fortfarande ingen höger galopp så långt ögat kan nå..... ÅH vad sjukt frustrerande det är!!!!!!!!!!!!! Men summan av kardemumman är att Teddy var fin under hela ridturen och han känns så mycket piggare plus att han är väldigt fin i kroppen nu.

En neggo sak är ju då att han kommer få gå ensam i hagen i höst/vinter... Då jag ger Teddy hö med lite sämre näring då jag vill kunna ge honom en större hömängd än den lilla kakan han skulle få om det var högkvalitéhö. Dom andra är väldigt noga med att höt ska va av högsta kvalité, så då får Teddan gå själv:/ Men vi ska dela av en hage så han kommer ju ha hästar precis brevid sig, så det blir nog bra. Vi har ju boxar utan galler mellan så han kan ju gosa med boxgrannen på kvällstid:) Nej om man skulle ta sista kaffedroppen och slänga sig iväg till jobbet då. Ikväll ska jag på föreläsning om Asbergers syndrom. BYE!


Kommentarer
Postat av: helen

Kan du inte ta lite bilder och visa hur det ser ut i stallet och på gården? :)

2011-09-16 @ 11:48:48
URL: http://helenthelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0