Stubbåkern:)

Fasiken vad nice det är med en stubbåker precis utanför stallet som vi får rida på!!! Den är perfekt att konditionsträna på! Det tar ca 15 min att trava runt den 1 varv, typ:) Jag red där i dag på kandaret. Teddy var pigg och hade inte lust att jobba. Han försökte få mig ur balans några gånger, och han höll på att lyckas få av mig med 2 gånger:) Men si det gick inte så han jobbade väl på rätt bra. Han var inte helt ärlig då han mest hängde i handen på mig så jag fick ta lite i stången ett par gånger.

Idag var det fokus på galoppen speciellt höger galoppen. Han är hopplös! Eller rättare sagt JAG!!! Eftersom han fattar höger galopp utan problem när jag tömkör... Skärpning nu fröken Backlund. Tror att det får bli en lektion för BW så det blir någon jäkla ordning någon gång! Jag vet inte vad jag har lagt till mig med för skit. Jag har väl aldrig haft probs med det förut. Men iaf så fick jag till en höger galopp tillslut, tror jag. Jag tror ju oftast att jag har höger galopp fast han har vänster. Jag har svårt att känna och jag ser ju inte heller eftersom han är så jäkla bred! Aa jag suger helt enkelt, blä hatar när man känner såhär. Jaja ridpasset i det hela gick väl bra. Det känns bra att han redan är piggare efter ett natt inne i stallet. Han verkar tycka att det är jätteskönt att få komma in.

Imorgon tror jag att det blir en sväng med vagnen. Jag , Tindra och Teddy på en morgontur. Kan det bli mysigare? Kanske att vi tilloch med tar med oss mackor och varm choklad;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0