Provsvaren

Imorse när jag pratade med veterinären så skulle dom ta nya giftprover och om det var en låg gifthalt så skulle dom inte ringa utan fortsätta med den behandligen dom gett honom hittills, men var gifthalten hög skulle dom höra av sig för då skulle en annan behandling sättas in och den var dyr och min försäkringssumma är snart uppnådd.


Kl 14.39 ringde dom.... Veterinären sa att när man ser honom så ser han ut att må bättre, han står upp och står med spetsade öron och kollar runt, men enligt proverna så är han väldigt dålig..... hans feber har stigit under dagen och han har höga halter gift i blodet. Dom ringde och sa att dom måste ge honom 2l plasma för att ge honom en chans att klara sig, självklart sa jag! Jag blir helt tom...... Jag gråter förtvivlat... Jag älskar denhär hästen något så otroligt, vi har kännt varandra i 11 år. Han är min bästa vän.... Vi har så himla mycket minnen tillsammans. Allt han har lärt mig. Det suger att en sketen äcklig liten försäkringssumma ska stå ivägen för att min bästa vän ska få leva eller inte! Vem är jag att bestämma om han ska leva eller dö!?!?!?

Nu säljer jag min bil för att få ihop så mkt pengar som möjligt för att rädda min bästa vän!

Vem är jag utan dig? Jag älskar dig... Kämpa!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag håller verkligen tummarna för att han frisknar på sig!

Bamsekram

2011-09-21 @ 21:27:19
URL: http://russinfia.blogg.se/familjen
Postat av: Lucyinthesky

Gråter när jag läser din blogg, är så ledsen för er skull.. Jag håller alla tummar, tår, tassar och hoppas allt jag kan att allt kommer lösa sig!!



2011-09-21 @ 21:31:38
URL: http://emmabaramig.blogg.se/
Postat av: hanna ^^

Jag hoppas verkligen du får pengar till att rädda din häst!

2011-09-22 @ 07:30:41
URL: http://ockleryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch fy vad hemskt!

Själv har jag förlorat två unga hästar, en på 2½ år och en på 5 år med ungefär ett års mellanrum, usch det är så himla hemskt när man är så "hjälplös" och bara går och väntar på svar efter svar!

Håller allt jag kan hålla för att han blir bra igen!

2011-09-22 @ 07:50:13
URL: http://pejobe.blogg.se/
Postat av: Pucko

Kan inte hålla tårarna tillbaka, detta är så hemskt och man önskar ingen detta.

Önskar att allting blir bättre igen och Teddy får komma hem!

Styrkekramar!

2011-09-22 @ 11:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0