Hjälp på traven.

Igår så hjälpte jag Cissi på banan, hon ville ha lite tips på hur hon skulle kunna "komma åt" Teddy. Då jag ville att Cissi bara skulle behöva koncentrera sig på att hinna känna efter hur hon skulle sitta och hålla så tog jag med mig långpisken ut på banan så jag kunde hålla igång Teddy åt Cissi.

Hon red på volten runt mig i alla gångarter, Teddy började med att visa sig från sin sämre sida med att vägra söka sig nedåt trots bra jobb från Cissi, så tillslut ledsnade jag på att han drev med henne så varje gång han backade för henne i halten stod jag redo med pisken och petade till honom på rumpan, då hände det plötsligt något! Teddy blev smått upprörd och hoppade upp och ner på stället ett tag och sen efter det så gick allt som en dans, han hade fin trav och såg mjuk och fin ut. Cissi fortsatte att jobba på halterna och att få honom rund i volterna. Jag tyckte att det såg riktigt bra ut faktiskt, det är inte lätt att rida Teddy. Jag hoppade upp lite efteråt då jag inte kunde låta bli, det va ju så längesen:) Trots att han var lite trött så var han mjuk och fin och jag hade ingenting i handen. Så himla kul kan inte sluta le när jag tänker på vilken känsla jag fick där uppe på ryggen:)

Åh jag längar så mycket tills någon mer stallar in sin häst, det är liiite jobigt att ha på ut och insläpp varje dag, men det är bara tills 3 oktober tror jag så jag står nog ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0