Det känns som om hoppet sakta glider ifrån mig....

... Men jag får inte tappa hoppet!!! Det går inte!!!! Jag måste få bilen såld! Jag har gått ner i pris... Och får jag den inte såld så får mamma ringa banken på måndag. Annars har en jättesnäll arbetskamrat till mig erbjudit sig att låna mig pengar, hon hade lite som låg och skräpade på ett konto sa hon... JAg älskar er alla som hjälper mig med samtal till bekanta mm.

Läget med Teddy... Jag blev så glad när vi kom till hans box och han spetsade öronen och kom fram till mig. Jag fick lite borstar av en veteriär där, så jag stod och borstade honom ett tag och han tyckte det var så skönt! Det blev mycket pussar och kramar vill jag lova! Jag älskar verkligen denhär hästen!!!

Veterinären kom och pratade med mig och förklarade läget. Hon sa att han har verkat vara lite piggare men hon visste mer när provsvaren kom. Hon sa även att jag var uppe i 29.000kr nu... Så nu kostar det 2400kr varje dag, vilket jag då får stå för, så nu vill jag ha bilen såld:S Vi kom överens att låta han få helgen på sig att bli bättre, så ska vi se vart vi står på måndag, och har jag inte lyckats få pengar så.... När vi stod där så passade hon på och ta tempen, sist hon tog hade han 38.6 och när vi stod där så hade han 39.5 och ont i magen... FAN!!!!!!! Men han är en sån jäkla kämpe! Han försker äta och han hälsar på alla med spetsade öron. Han ser lite matt ut på ögonen men man ser ändå buset glimta till. När jag gick där ifrån så gnäggade han efter mig... Det sliter i mitt hjärta att inte kunna vara där med honom varje dag och varje minut. Min bästa vän...

När jag kom hem ringde veterinären, då hade blodprovssvaren kommit.. Dom såg lite lite bättre ut sa hon, dom vita blodkropparna hade ökats lite men dom var fortfarande påverkade av giftet som cirkulerar i kroppen. Hon sa även att det är väldgt många hästar med denna åkomma som dör innan dom ens får vård... Men min kämpe står fortfarande och han är så snäll och underbar. Men jag måste ta ett svårt samtal imorgon, jag måste ringa veterinären och fråga hur stor chansen han är att han klarar sig med behandling och om han har mycket ont och om han lider.... Eftersom hans tarmflora är så rubbad så är fång en stor risk nu med... Nu känner jag hoppet försvinna igen, min älskade vän, jag älskar dig!

Snälla snälla Gud, jag skulle verkligen behöva ett mirakel nu......

Kommentarer
Postat av: Tove Bernström

Gud vad hemskt, har läst allt du skrivit här på bloggen och grinar snart själv. hoppas verkligen att allt ordnar sig, tänker på dig!

kram

2011-09-23 @ 19:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0