Wow

Snacka om att jag har haft största bloggtorkan! Bloggtorka, vilket ord... är det änns ett ord? Låter jävligt snuskigt iaf.. Eller är det bara jag?

Teddy och jag kämpar på i värmen. Iof har det regnat i tre dagar men vi kämpsde på då med:) Det har hunnit blivit uteritter med fokus på kondition. och dressyrpass på banan mycket lösgörande och galoppträning. Vi har även hunnit klämma busridning med hoppning på ängen och snabba galopper i uppförsbackarna:) Han känns faktiskt riktigt fin nu!! Väldigtr framåt.

Idag blir det vila för Teddy om inte Jessica lånar honom och tar ut honom på en mystur på grusvägarna. Hörrni, visst fan är det fint när det är grönt ute, men fan så jobbigt det är att ha en fjording i detta gröna landskap! Teddy har ju gått tillsammans med Meya i grushagen, då han blev way för tjock av att gå med Ozzy i storhagen där det inte alls är mkt bete. Men problemet ligger nu vid att Meya behöver så himla mycket mer mat än Teddy, plus att Teddy inte lät Meya komma nära maten så han åt ju för 2 hästar!!! 

Så nu går han med Ozzy igen i storhagen, men med munkorg. Jag som lovade mig själv att inte sätta på han en sån hemsk sak! Men jag måste, det är det eller en alldeles för fet häst som riskerar få fång. Men Teddy är inte dum inte, nej nej... Igår hade han fått av sig greenguarden som den heter så imorse spände jag den ännu mer, så får vi se hur det går. Förhoppningsvis får vi komma in i fårhagen snart så att vi slipper allt strul:) 


Ska ta lite bilder på Teddy och greenguarden så ska ni få se hur hermskt det ser ut.... Puss och kram så länge då. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0