Windy!

Hade tänkt rida nu på fm innan jag ska åka och jobba kväll men hej och hå vad det blåser! Det blir till att bara åka upp och kolla att greenguarden sitter kvar och mysa lite och hoppas på bättre väder imorgon!


Igår drog jag och Teddy ut på en flängtur. Det var välbehvligt. Skönt att rensa tankarna iaf.

Men hörrni, det börjar tycka i tävlingsnerven igen! Ska satsa stenhårt på att få någon ordning på galoppen och på sensommaren/hösten blir det nog någon tävling! Ska nog lura med mig Catta så kan vi åka tillsammans:) Apropå Teddys galopp så börjar den bli lite bättre och bärigare. Jag använder mig av gramanen i galoppen, enbart i galoppen vill jag tillägga och den hjälper mig att kunna få tag lite mer när han vill dra upp huvudet och använda sin lilla underhals som han jobbar hårt på att få fram tydligen.

Någon som har bra galoppövningar som kan hjälpa mig? Jag har en tendens att bra hamna runt runt på en volt.... Har även tänk ge mig på lite hoppning i veckan med! Olala:)

Kommentarer
Postat av: Helen

Massa massa fattningar, då stäker du galoppen som mest! Blir han lätt pigg, så gå ner till skritt, eller halt mellan. Jag gjorde misstaget att göra massa övergångar galopp, trav, galopp på min unghäst och tillslut fanns det bara galopp i huvudet på honom när man väl fattat galopp ^^

2011-05-30 @ 08:50:55
Postat av: fanny

Jag kan gärna ta en liten ridtur på honom lördag/söndag :) vart hänger hans sadel och träns undrar jag bara ^_^

2011-06-02 @ 20:48:53
URL: http://prickigdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0