Trötter.

Halli Hallå! Idag var det tidig dag i stallet. Ja kom upp vid 8 tiden så att jag skulle hinna rida innan jobbet. Hämtade in Teddy från hagen och gissa om ha nvar trött! Det tar hårt på krafterna att vara "vildhäst" och leva ute på nätterna. Han var tillochmed så trött så att han somnade när jag kratsade hovarna! Hela hästen damp ner i stallgången!!!!! Som tur var vaknade han lika fort och ställde sig tillrätta igen bara för att somna om!

Stog och vela ett tag om jag skulle skita i att rida och låta han stå inne och sova men jag bestämde mig för att rida ut en sväng och se om han kvickna till. Efter lite travarbete så kändes han som vanligt igen:) Så nere på banvallen var det konditionsträning ala galopp som stod på schemat. Hade gramanen på idag så han blev lite sur för att han inte kunde komma undan arbete, men han höll en fin galopp i bra from.

Men i slutet av banvallen så kom det ju så passande en skolklass cyklandes med cyklar och cykelhjälmar i alla dess färger och då var ju Teddy SÅKLART tvungen att stanna och kolla på dom. Jag hade tänkt skritta förbi dom men min käre häst hade bestämt sig för att ungarna och deras cyklar var totalt jätte äckliga! Så Teddymannen tänkte vända håll och traska tillbaka till där vi kom ifrån, men det gick inte riktigt jag med på, så vi bråkade ett tag, jag sa fram och Teddy sa ALDRIG, jag är "rädd"! Så barnen kollade storögd på när en smått överviktig fjording stod och dansade brevid dom och en ryttare som var högröd i ansiktet och bankade på med skänklarna. Men tillslut ledsnade jag rejält och tog tyglarna i en hand och la till pisken på rumpan på honom och då minnsann kunde gammelfjordor helt plötsligt galoppera på stället så fint i hög fin form! Så vi galopperade i sakta mak förbi ungarna.

Så fort vi kommit förbi barnen så tyckte Teddy att vi kunde sakta av till skritt och lunka på hemåt men han fick minnsann galoppera på ett tag till i sin otroligt samlade galopp. Efter ett tag saktade jag av till trav och la ner honom i en låg form.

Nu är det ju tur att jag känt denna häst i ca 11 år så jag vet att han absolut inte är rädd för barn och cyklar utan att det var en lite protest från hans sida då ha ntyckte det var jobbigt att jag skulle bestämma tempot och formen. Ja vem är väl som Teddy? Han är underbar!:)

Han fick komma in och sova i boxen ett par timmar sedan efter ridturen vilket ha nvar väldigt nöjd med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0