Today, Lördag!

Godmorgon! Nu har jag varit vaken i en timme och hunnit kolla på teletubbies, vännernas stad och chuggington:) Tindra är verkligen en morgonpigg tjej! Nu har vi fått i oss lite frukost med! Ska snart göra i ordning Tindra fr en dag med mormor, dom ska köpa skor.

Hörrni ni, nu ska jag berätta att jag gick runt i hagen igår i ca över en timme och letade efter Teddys greenguard som han såklart hade fått av sig igen.... Tillslut hittade jag den i början av hagen, tittade tydligen inte tillräckligt ordentligt i början:S HAn hade haft sönder mitt fina bling blin pannband som jag hade satt på men men så e det i denhär branchen!

SKa väl berätta lite om dom senastre dagarna dårå. I torsdags tog vi (jag och Tindra) en längre sväng med Teddy och vagnen till Rånäs och hälsade på mamma på jobbet. Teddy fick jogga en bra bit vilket var väldigt välbehövligt!



igår blev det ett dressyrpass barbacka på ridbanan, eftersom han hade fått av sig greenguarden under dagen så va han riktigt jäst och uppsvälld av allt gräs så var han riktigt seg att rida! Jag jobbade på att få fram effiktiviteten hos honom, med massa övergångar skritt-trav. Han ville inte släppa bettet eller riktigt och blev otroligt stark i handen så jag ägnade väl ca 20 minuter av ridpasset till att få loss honom i skritt, genom att hålla handen "låst" tills han gav efter och böjde, då släppte jag efter på trycket men hll kvar handen. på det sättet fick jag en fin rund och hög form. Även galoppen var riktigt trevlig då en stund;) Efter ca 40 minuter så slutade jag då det kändes rätt ok, jag var inte på det bästa av humör så jag ville inte förvandlas till surhäxa och förstöra allt totalt.

Idag då, jo idag ska Teddy agera nybörjarhäst! Eller ja inte vet jag om människan i fråga är nybörjare men Sarah i stallet och hennes pojkvän ska skritta ut tillsammans och då fick han låna Teddy för det ändamålet:) Det kommer passa Teddy perfekt, kanon att han får komma ut och bara skritta en längre sväng! Efter deras ridtur så får Teddy stå i boxen över dagen och vila efter natten i hagen, så jag åker upp på kvällen och ev rider. Jag kommer iaf att åka upp och släppa ut honom och ta lite kort tänkte jag:)

Tänk om man hade en egen fotograf som alltid hängde med och tog fina kort, vad lätt det hade varit! Det är svårt att alltid vara ryttare OCH kameraman! Skulle verkligen vilja ta fina sommarbilder på mig och Teddy. Tror jag vet vem jag ska fråga med;)



Åh i går var med GullRocco till Arninge djurklinik för att kolla upp hans hälta. Rocco skötte sig kanon och fick beröm från både chefsvetrinären och alla andra kunder för att han var så otroligt gullig och fin! Chefsvetrinären tyckte han var jättefin i pälsen och kanonfin i kroppen:) Man blir så stolt att höra sånt!!!!

Vad tycker ni? Visst är han väl gullig?

 


Kommentarer
Postat av: Helen

Haha, det är inte jätte konstigt att du inte kan placera mig. Jag var på två ridläger i Rimbo och vi var väldigt små när det begav sig ^^

Men jag minns dig, och en tjej som hette Sara, en tjej med lååångt blont hår. Sen minns jag också på det ena lägret var det en tjej som hette Linn som hade en ponny som hette Viktor, jag tror att hon hade honom på foder eller hade lånat honom.. Linn hade en mörkhårig kompis som också hade en egen häst, mörkbrun, men jag minns varken vad hästen eller hon heter. Hästarna jag minns, är Tintin, Jeppe, Wilma, Caruso och just det, Semlan :)

Lustigt att ni står i Rånäs, vi ska faktiskt till just Rånäs imorgon, eller, en bit utanför rånäs.

Hur är det med tränarne där ute? Visst har ni väll någon typ B eller Atränare där va? (Hittade henne på tränarportalen) Hur är det i övrigt med utbildade tränare?

Såg att du va uppe i Hallsta och tränade? Eller fatta jag fel då? Hur kommer det sig att du åker så himla långt? Finns det bra och utbildade tränare i Hallsta?

Anledningen till att ja undrar (alltså de ja nämde att ja inte ville skriva ut i bloggen) är att vi ev ska flytta, och tittar just nu på Rånäs/Skebobruk men vi får se vart vi hamnar, och om vi ens flyttar ^^

2011-05-28 @ 08:26:51
URL: http://helenthelin.blogg.se/
Postat av: fanny

Hej, jag har haft 6 st prov och 3 inlämnings uppgifter i skolan denna vecka så har inte haft tid med headern ännu... Jag ska försöka fixa den denna vecka ^^

2011-05-28 @ 22:27:53
URL: http://prickigdressyr.blogg.se/
Postat av: Pucko

Klart Rocco är gullig och fin, måste komma upp snart och umgås lite!! Saknar er!!

2011-05-28 @ 23:48:47
URL: http://livetmedpucko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0