Urrrrrblåst!

Ja denhär rubriken kan man ju tolka lite som man vill;) Men jag menar ju SÅKLART att det känns som om hela jag är helt urblåst av vinden, för fasiken så det blåste när jag red idag! Men som tur e så behöver man ju aldrig frysa när man rider han med stort T.....


Jag red runt Ekeby idag och försökte bara att rakrikta vilket gick sådär, han går gärna och ställer sig mer åt höger och han var väldigt taggad idag och låg på bettet och var ganska tung i handen, men jag försökte att få honom att lyssna med halvhalter och tempoökningar, tillslut blev det väl lite bättre.

På banvallen blev det galopp där jag försökte mig på enkla, väldigt enkla byten, det gick också sådär, det blev lite springit, fladdrigt och inget flow. Men när jag rider ute så har jag vääääldigt svårt att hålla honom i galoppen, då blir han otroligt stark, måste försöka komma på något sätt att få tillbaka honom i galoppen.. Man vill ju inte sitta och dra de blir ju inget bättre av det, någon som har tips?

Han är iaf relativt fin i hullet nu, några kilo till som ska bort bara, sen är han helt perfekt:) Så det blir en stor utmaning att hålla ner vikten i sommar;) Ne nu ska jag kolla lite bloggar och hoppa in i duschen! Kram

Kommentarer
Postat av: Lotta

sv; jag bor nere i skåne :P laröd mer bestämt. Det är en by utanför helsingborg. Jag har inte tävlat med henne mer än klubbtävlingar då jag inte har skaffat mitt gröna kort förrän nu förra året :D men i år ska vi ut och tävla :D



Tävlar du ngt med din? och var bor du? :D :D

2011-03-01 @ 21:06:01
URL: http://onlyyoursnessie.blogg.se/
Postat av: Lotta

sv; Jag vill tävla i hoppning mest :D hade tänkt börja ´på 80 typ sen kanske nittio :D beror på hur mycket hon vill också :D <3 Dressyr vill jag prova men hon är lite väl pigg just nu och bockar lite hahha :D <3



Vad kul för dig att få tävla i div 3 :D

2011-03-02 @ 22:44:00
URL: http://onlyyoursnessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0