Tappsko

Åh idag när jag skulle plocka in Teddan från stallet så hittar jag en sko i hagen och det ser ut att vara Teddan size på den och mycket riktigt så har han tappat en framsko!!!! Så himla typiskt! Men eftersom ridbanan är någorlunda mjuk och ok nu så tänkte jag att jag skulle tmköra ett par varv där.

När jag stod på stallgången och borstade så knde jag igenom benen och frambenet där han hade tappat en sko var lite mer galligt än det andra fram så jag blev lite misstänksam men jag tog ut han ändå för att kolla hur han rörde sig och i skritten såg det bra ut, han gick jämt och fint men i traven ömmade han markant så att jag avslutade det hela och tog in honom i boxen. JAg hoppas innerligt att han bara är öm efter en dag i hagen utan sko så att han inte har gått och blivit halt på kuppen! Så idag blev det ofrivillig vila:( Jag får hoppas han ser bättre ut imorgon! Min älskling:(

Ne nu ska jag förska få min underbara dotter att sova!

Kommentarer
Postat av: Pucko

Då hörde jag inte fel alltså... När jag fick jaga Kryssan då hon slet sig ur transporten så tyckte jag hörde att någon av grabbarna hade en riktigt lös sko. Då måste det ha varit Teddy då. Och det kan ju ha varit för att dem sprang som idioter när Kryssan sprang runt på gården som en galen häst =/

Hoppas det blir bättre snart och går över så det inte är något värre... =(

2011-03-28 @ 22:26:18
URL: http://livetmedpucko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0