Motgång vänds till framgång.

Alltså jag är helt slut som människa efter denna helg!

Fredagen bestod av mest stress kände jag och farades hit och dit, jag och Tindra bodde i bilen i fredags! Men på kvällen så hände iaf något kul:) Jag var ju och kollade på bil och bestämde mig för att köpa den. Så nu har jag en egen bil finally! Det är dock inte bilen på bilden jag slängde upp i ett annat inlägg, den bilen hade hunnit blivit såld innan vi hann upp och titta så därfälr blev det denhär. Jag ska fota den någon dag här när det är fint väder så får ni se pärlan:)

Lördagen spenderades i kungsberget och jag var skit taggad och hade fått för mig att det skulle gå jättebra och åka bräda igen! Det var ju ett tag sen sist men det sitter väl i ryggmärgen? Öh, jag kan meddela er alla som tror desamma att så är INTE fallet! Jag tog mig 500 m i liften innan det tog stopp dvs jag ramla av, och sen tog det ca 15 minuter innan jag änns kom upp från sittandes till ståendes på brädan, och sen tog det väl yttligare 15-20 att ta sig ner för backen. Jag blev så grymt besviken för jag hade ju sett fram emot dedär så länge! 

Efter misslyckandet med ankarliften prövade vi sittliften och den rfamlar man ju iaf inte av, men svindel det fick jag! Herregud min höjdrädsla blir fan bara värre och värre för varje år tycker jag! Anyway så kom vi av i backen och det gick väl inte mycket bättre nedför denna gång heller, så när jag kom ner så åt vi lunch och då bestämde jag mig för att alla andra skulle få slippa ha mig som någon jäkla stoppkloss så jag packade in brädan och satt och solade/väntade på att alla andra skulle bli klara så ca 4 timmar senare var som andra nöjda. Som sagt jag blev besviken på att jag var så rädd, nu såhär i efterhand så tänker jag att jag skulle fan inte ha gett upp! Men men..

Resten av lördagen spenderades med fina människor i Östhammar där det bjöds på tacos och bowling det var mycket trevligt men jag somnade tidigt den kvällen tyvärr för jag var heeeeelt slut!

Söndag kom och Lottaträning stod på schemat. Åkte dit med inställningen att det nog kommer bli kämpigt då jag var helt slut och Teddy har inte varit jätteframåt dom senaste gångerna vi tränat, och jag fick rätt. Herregud va dåligt det gick! Jag är inte nöjd med någonting faktiskt! Det kändes som om jag satt och flaxade med händerna hej vilt och jag fick skänkla livet ur mig för att få honom att hålla traven som frövrigt var väldigt seg trots att skänklandes! Så efter ridpasset var både jag och Teddy svettiga så det stod härliga till! BLÄ kände jag bara!

SÅ idag bestämde jag mig för att rida till ridhuset och fortsätta där vi slutade igår, lika bra och få ordning på problemet lixom. Jag ändade lite ljusteringar på tränset, höjde bettet ett hål och drog åt nosgrimman lite till, tänkte att det kanske blir svårare för honom nu att ta tungan över bettet. Teddy var pigg när jag skrittade till ridhuset iaf det kändes ju som en bra start! Men när jag kom upp i skogen så sprang vi på den äckliga vildsvinsfamiljen och jag blev jätte jätte rädd och Teddy reagerade med att sätta av i galopp förbi dom tack och lov! Där förstod han iaf att det bara var att springa vilket jag är tacksam för! Något skärrad så börjar jag sätta igång honom i ridhuset och det var samma visa idag igen!!!!!! Men jag kämpade och red lite öppnor och skänkelvikningar och serpentinger mm. Men Teddy bara sket i mig och tillslut blev jag otroligt förbannad på både honom och mig själv så jag gjorde en halt, kortade tyglarna och höll handen STILL och red honom in i handen. Och vet ni vad? Han gick som en klocka! Varför ska man alltid behöva bli arg fr att göra rätt?!?

Red iaf igenom LB:1 2 gånger och andra gången blev det riktigt bra! Hoppas jag kan rida lika bra på lördag som jag gjorde idag bara! Jag ska verkligen frsöka!!!!


Kommentarer
Postat av: Christin

Åh, ska ni vara med också! Kul!! ;)

2011-03-08 @ 08:33:14
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0