Måndag, igen!

Vad skönt det är med lediga måndagar!!! Synd bara att måndagens väder inte var lika bra som helgens väder.... Men jag tog iaf med mig Rocco på en promenad upp till stallet, det var faktiskt väldigt skönt att gå idag och snabbt gick det tyckte jag:) Carro och Annie var i stallet med, mycket trevligt!!!!!


Väl i stallet kollade vi in ridbanan och den var mest isig och ojämn så vi fick strunta i att rida där och åter igen bege oss ut på vägarna. Idag red vi runt Ekeby den stora svängen och det blev mycket galopp vilket verkligen behövs! Red med kandaret idag så jag hade lite att säga till om, men trots kandar så försöker han ändå att få sin vilja igenom och inte jobba inte, men galoppen kändes bra, han var taggad men jag ville att han skulle arbeta ordentligt och lät honom inte springa på i sin takt utan vi tog det i den takten jag bestämde. STATAN vad jag fick jobba för att hålla honom i mitt tempo. Höger galopp vvägrar han att fatta, men ställer jag honom åt vänster så fattar han höger... SÅ underligt... Måste kolla upp med Sanna om det kan vara något som sitter fast eller gör ont på honom, men efter galoppen gick han väldigt bra, fast han flåsade otroligt mycket och tyckte jag var jobbig som ville att han skulle arbeta så mycket:)

Nu du Teddan är det hårdträning fram till 25/4 och andra omgången av allsvenskan!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ne vad gullig fjording :D

2011-03-21 @ 19:11:12
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Evelina

haha vilken söt häst :D

2011-03-21 @ 19:14:46
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

SV; ja gör så, allt går om man bara vill! Jag har verkligen fått kämpa med min ponny också, hon har varit så spänd och stressad, vägrat skritta osv.



Tack så mycket, vad glad jag blir :D



Kram

2011-03-22 @ 12:39:05
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0