Den jävla dagen...

Ja jag ska väl berätta för er om hemska lördagen... Den började bra med fint väder och förväntansfull Veronica hängde på transporten och packade in alla ny smorda fina tävlingsgrejjer mm. Åkte iväg mot Hallsta med gott självförstroende.

Väl på framridningen så sprack min förväntan då Teddy tydligen konverterat till giraff och bara sprang i från mig. Men efter ca 30 minuters framridning så blev han riktigt trevlig! Tilloch med galoppen satt fint!

När det äntligen var min tur så red jag in i ridhuset och red runt lite innan startsignal och Teddy gick fortfarande jättefint, och jag kände att dehär kommer gå bra! Men när startsignalen kom så la Teddy i handbromsen! Redan vid uppridningen kände jag att dehär kommer bli tufft! Men jag tänkte att bara jag inte glömmer bort att RIDA så ska det nog funka. Och som jag red!!!! JAg kämpade som ett djur men han gick inte framåt! Han tämkte bakåt eller knappt bakåt heller för den delen, jag skänklade som en dåre men han svarade inte och gick emot i handen. Galoppen var bara en stooooor katastrof! Som jag har berättat i tidigare inlägg så har Teddy fått för sig att inte fatta rätt galopp och det bestämde han sig för nu oxå såklart, och jag kände att jag kan inte bryta av till trav och fatta rätt galopp för då stannar han och då får jag inte fram honom något mer!

Andra galoppen blev oxå fel, och där försökte jag rätta men han ville inte fatta rätt galopp hur mycket jag än försökte... Sen var allt bara piss och pannkaka där emellan! Gud jag känner att jag blir förbannad när jag skriver dethär! Jag var inte arg i lördags för jag orkade inte, jag var helt slut efter att ha burit runt ca 450kg häst runt banan men nu känner jag att jag fan är förbannad! Åh han var rent ut sagt taskig mot mig för jag red, jag tänkte verkligen på allt! Handen, skänklarna, böjning och vägar... Och tillbaka får jag en häst som inte går fram, hård i munnen och en häst som inte lyssnar alls på hjälperna och det leder till otroligt taskiga vägar.

Jag ska ge er en insyn i protokollet även fast jag skäms så otroligt över det! På lördag ska det fan bli skärpning! Då ska jag rida fram max 30 min och inte skritta något mellan framriding och själva ritten utan slappna av får han göra efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0