3/3

Nu är jag hemma igen! Utsläppet gick fort och smärtfritt som det brukar göra, jag menar hur lång tid kan det ta och ta ut 5 st hästar:)? Eller 5 och 5, de va ju faktiskt bara 4 eftersom Teddy fick stå kvar inne och äta sitt morgonhö medans jag fixade allt i stallet.

När jag fixade kraftfodret så hörde jag att de va en råttjäkel som va i någons fodertunna och härjade, antagligen förskte den väl komma ut men jag kände att jag inte hade lust att glänta på locket så att den lille fritt kunde hoppa på mig, ne har han kommit i så får han fan komma ut själv med! Stallmöss/råttor är fasiken inte att leka med! Tur vi har Leo som är BW´s halvvilda katt, hon är en fantastisk jägare och hugger dom på 1 gång! Hahaha en gång så var det en mus i MIN fodertunna så jag sprang och hämtade lite annat modigt folk som fick välta tunnan medans BW stod med Leo som var beredd att fånga! Och jag har fått det berättat för mig att Leo flög iväg efter musen och hgg han i luften;) Bra där Leo!!! Yeye nog om möss!''

Idag var Teddy på ett såntdär jäkelshumör som bara han kan vara! Han snurra runt i boxen när jag skulle linda benen och han smet ur boxen ungefär 170011 gånger! Och när vi var ute och red så var han såååååå seg! Självklart hade jag inget spö med mig för det brukar inte behövas men idag var det trögt för fjordor, han gick och stånka och stöna hgt bara för att göra mig uppmärksam på att han tyckte att det sög att hagkompisen Ozzy fick gå ut i hagen och inte han. Han var seg i truten och tung i handen och det var bara en riktig skitdag fr Teddy helt enkelt! Men när han brjade strula i galoppen och inte ville fatta höger galopp och sket helt fullständigt i mig, då surnade jag till lite faktiskt! Så när vi kom tillbaka till stallet så hämtade jag ett spö och gick ut på ridnbanan där vi fick till några högerfattningar tillslut.

Det är kul hur bra vi känner varandra jag och Teddy! Han vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att få mig okoncetrerad och ur balans och jag vet exakt vad som försigår i hans huvud och hur han tänker:) Vi är soulmates helt enkelt! Imorgon blir det vila för gula faran för jag ska åka och kolla på bilar som jag ev ska köpa!

BTW så har fler och fler börjat hitta hit och det uppskattar jag något enormt, men vad vill ni läsa om? Vill ni att jag ska visa er stallet och Teddys stallkompisar? ge mig tips! Min önskan är eran lag;)!


Kommentarer
Postat av: Pucko

Lägger en liten kommentar och säger att jag tycker du bloggar riktigt bra med just er som ekipage, det är kul att läsa =)

Men lite mera bilder skulle jag tycka vara kul, jag är mycket för bilder jag ;)

Annars så vet jag inte faktiskt!

2011-03-03 @ 22:49:26
URL: http://livetmedpucko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0