Rymmlingar!!

Ojoj! Nu rymmer dom ur vårat "fängelse" som vi har på gårn! Fårhagen har blivit att kallas fängelset då vi har 4-5 trådar på staketet, alltså högst upp (jättehögt upp) har vi elvajer, sen har vi vanlig eltråd, sen kommer en vajer till och sen en till eltråd och längst ner väldigt lågt har vi eltråd. Sedan en bit ut från staketet har vi också fårstaket, elvajer högst upp har vi för att baskjiren Evzi har visat sig vara en fena på att hoppa och trådne längst ner har vi för att shettisen Duli är extremt liten och kan bli ännu mindre;)

Men nu hade ändå Tösa, stora tjocka fjordingen lyckats klämma sig ur någonstans i hagen..... SUck! Dom tycker verkligen gräset är grönare på andra sidan! Så idag när jag var uppe för att ta in Teddy så kollade jag lite i hagen ochj jag upptäckte rymmarhålet! Hon hade haft av understa tråden och krypit ut där det inte sitter fårstaket.... Så ikväll blir det till att säkra fängelset ännu mer, men innan ska jag och Teddan skritta ut en sväng:)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0