var är solen vänner?

Dom senaste dagarna har varit lite molniga, jag saknar solen!!!! Men det är rätt nice väder att rida i faktiskt så helt dåligt är det ju inte.

Igår så skrittade jag och Teddy ut barbacka på långa tyglar. Vi var ute i ca 1h 15min. Vi skrittade på i ett friskt tempo och efter ca 20 minuter så fick Teddy en riktigt fin skritt med bra övertramp:) Där ser man hur lång framskrittning det egentligen behövs!

Jag kom ihåg att jag fick ett tips av Veronica LIndén en gång för längesen om att man vi få rumpmuskler på hästarna så kan en bra ävning vara att rygga upp för uppförslut. Så det roade vi med oss. Teddan fick rygga ca 4 steg i några uppförsbackar. Det är ju trots allt en jobbig övning när man inte är van.

Teddy tyckte nog att det var mysigt för han var pigg och glad. Jag ska försöka skritta ut en runda på minst 1h 1-2 ggr i veckan. Det ger ju mer än vad man tror!

Idag ska jag, Tindra och Teddy ut med vagnen och jogga lite. Det känns som ett bra upplägg:)

                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0