Pust, stonk och stön!

Ungefär så låter jag just nu... Kommer precis hem från ett försök till en springtur i spåret i 28 graders värme... Det gick sådär som ni förstår. Orkade inte springa hela vägen så jag fick lägga in lite gåendes med men hey intervallträning är ju kanon sägs det!

Igår när jag hämtade in Teddy från hagen så slog det mig att han är rätt smal och fin nu men där fettet en gång satt är det nu mest insjunket:( Det betyder bygga musklerdax! Efter 1 år har jag lyckats få ner honom i normalvikt och det lär säkert ta något år till innan alla muskler sitter där som ska.. Jag funderar på om jag måste ge honom extra protein, han är ju rätt gammal och äldre hästar behöver väl mer protein? Någon kunnig som kan hjälpa mig med detta?

Iaf så togjag och Teddy ett pass på banan, jag började med att värma upp honom med mjukgörande övningar dom går jättebra åt ena varvet (kommer inte håg vilket) men åt andra varvet så sitter det fast.. Massör nästa?!?

När han kändes någorlunda mjuk och framåt så red jag igenom LB:1. Han blev lite springig och stark men hellre det än att han totaldör som han brukar göra... Sedan så red jag på en galoppvolt åt båda varven. Galoppen blir bara bättre och bättre! Så skönt!!!! JAg kommer verkligen till ridning. Efter ridpasset på banan skrittade jag till hagen och red in och klättrade 3-4 gånger i backen som finns där. I mälby har vi inte jätte mycket backar så det blir inte att man klättrar så ofta men jag ska skärpa mig på den biten, för här ska byggas muskler!!!!

Förövrigt red jag i Carros fårskinnssadel och på rakt gummiklätt bett och han tyckte verkligen om det bettet så nu blir det till att införskaffa sig i ett sånt med äppelsmak, det ska väl passa herrn eller hur;)




Här ser man hur otroligt omusklad han är över rygg och rumpa:( Men allt blir så mycket lättare nu när han vervikt är borta.


Teddys grimma ligger här hemma och jag glömmer alltid att ta med den så jag måste låna alla andras, här fick han prova Meyas knallrosa grimma.. Manligt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0