Kolmården.

Nu är vi tillbaka från våran tripp till Kolmården. Vi åkte ner (eller var fasiken det ligger) på onsdag morgon och gick där hela dagen. Sedan åkte vi till en stugby där vi hade hyrt en stuga där vi sov för att sedan åka hem igen idag:)

Kolmården var fantastiskt stort!!! Det fanns så mycket att se! Men eftersom Tindra var med spenderades mesta av tiden i hennes favorits värld, nämligen Bamse!! Det var ett väldigt fint ställe han hade på Kolmården med en affär där Tindra handlade en Bamsebok, Bamsematlåda och en Skalmangosedjur. Sedan lekte hon runt vid Skalmans, Lilleskutts och Farmors hus.

Vi hade bokat plats på Delfinshowen kl 13.00 så vi käkade lite thaimat i Tigerworld och gick vidare till Marineworld och Delfinerna. Alltså den showen var helt obeskrivligt underbar!!!!!!! Jag satt med gåshud och tårar i ögonen hela tiden! Delfiner är väl ett av världens klokaste och vackraste djur. Och kärleken till sina skötare och vise versa den var underbar att se. Det var otroligt häftigt och dom var så duktiga! Tindra satt med stora ögon hela tiden:)

Efter Showen kollade vi på alla djur, men Tindra var trött och inte allt för road, tills vi kom till "shavannen" och Tindra fick syn på någon gul liten "häst" av något slag. Då skrek hon överlyckligt att det var hennes Teddy<3. Faktiskt så såg det gula lilla fölet ut som ett fjordföl, dock lite större och mer långbent med en annan slags svans. Efter ett tag gick vi tillbaka till Bamses värld och tog en glass. När vi satt där kom Bamse och Lille-Skutt och ville ha kramar. Tindra blev överlycklig men när det blev hennes tur att krama så blev hon rädd men hon vågade klappa Lille-Skutt.

När vi kände oss klara för dagen så sådär vid 16.00 tiden så åkte vi till campingen och gick ner till vattnet som låg ca 50 meter bort, och Tindra kastade sig i vattnet:) Sen blev det middag på restaurangen och lek i lekparken. Tindra somnade tillslut efter mycket om och men. Hon var väldigt övertrött om man säger så:) Linus och jag satt och spelade kort fram till 23.00, jag vann;). 

       

Idag när vi åkte hem stannade vi på Biltema för jag skulle köpa ny hjullagersats till Audin, men den fanns inte på biltema i Botkyrka, och inte i Haninge eller Uppsala heller men han sa att dom hade inne på Biltema i Värmdö, men där kände vi att det var liiiite långt att åka.. Så det blidde inget till Audin:( Men det blev lite saker till Teddy och mig när vi stannade på Hööks i kungens kurva. Det fanns så mycket jag skulle vilja handlat, tex ett nytt schabrak och lite lindor men ekonomin räcker inte till:( Men det jag handlade var:

* Ett rakt gummibett med äppelsmak.

*  Ett par tyglar, inga märkvärdiga utan bara ett par till det andra tränset så att jag slipper byta hela tiden från träns till träns.

* Ett par ridbyxor till mig, svarta CRW.

* Ett par svartmönstrade ridstrumpor.

Tindra köpte en borste till Teddy som hon ska använda när hon borstar. Hon fick välja själv så det blev denna:


Teddy har iaf haft det bra då Martina har hållt ett vakande ga ver min guldklimp! Imorgon hoppas Tindra och jag på en dag utan regn så vi kan ta en tur.

Juste! En sadel till Tindra ska även köpas så att det blir lite lättare för henne att sitta ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0