Galopp, Galopp!

Alltså jag måste börja med att berätta att jag är så dum så dum... Hur i helvete skulle jag kunna tro att jag skulle kunna anmäla mig till dom närliggade dressyrtävlingarna nu? Dom blir ju fulla på 1 sekund! Hmm men nu ska jag hålla mig beredd... Jag såg nämligen att Vellentuna skulle ha en tävling i september om jag inte missminner mig. Nu är det djungelns lag som gäller!:)

Idag var Teddy och jag ute och galoppträna. Jag känner att jag måste underhålla och förbättra hans kondis ett snäpp. Nu börjar han se bättre ut i kroppen iaf! Det är skönt, men jag ska ändå kolla upp om jag ev måste maska honom, jävla kolla masken och vara dyr bara! Men de e väl som det är antar jag, kolla måste jag ju göra hursom. Anyway tillbaka till ämnet. Vi red bort påå banvallen mot rånäs. Det blev mest galopp med mycket skrittintervaller. Teddy tyckte det var kul, men mot slutet blev han trött och vägrade fatta höger galopp! Åh jag fattar inte varför han håller på och bråkar så om det till sista blodsdroppen! Höger galoppen har varit jättefin nu på sista tiden. Alltid ska ett bakslag komma. 

Jag försökte få honom i höger galopp hela vägen hem men utan resultat:( Så jag skrittade dom sista 10 minuterna hem och så fortsatte jag på banan.. Det var inte uppskattat av Teddyman men jag lyckades iaf få en höger galopp, inte så fin men det var jag inte ute efter.. Jag ville bara att han skulle fatta höger galopp. 

Imorgon blir det ett pass på ridbanan med fokus på galoppen framförallt HÖGER! Nu jäklarns:) Efter ridpasset så fick han stå i boxen och äta sin mat och sedan duscha i slangen. 

Är det något speciellt ni vill läsa om här i bloggen? Eller är det något ni vill veta om mig eller Teddy? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0