Fantastiskt!!!!!!!

Som ni kanske förstår gick det kanon att rida Teddy idag! Jag fick verkligen en bra känsla och kunde känna takt och bestämma fart med bara sätet!

Ridpasset började inte så bra, han var seg och hård i munnen. Tänkte ge upp och rida ut en sväng istället men sedan gav jag mig fan på att få igenom honom iaf i skritten. Jag red mycket på volt och böt varv ofta. Mycket halvhalter blev det och även lite ryggningar. Halvhalter är ju fantastiskt! Varför använder jag mig inte mer av det?!?!?!?!?!?! Skärpning!!!!!!

När skritten var mjuk, fin och följsam så brjade jag trava och där fick jag samma fina känsla på en gång! samma sak i traven. Mycket volter och halvhalter. Fick även till en jättefin travökning på diagonalen. Jag galopperade inte så jättemycket för jag ville inte förstöra den fina känslan jag hade. Men jag tog lite galopp i båda varven, den är u inte helbra men han söker sig nedåt och börjar jobba lite men han skjuter ut bogen lite då han inte orkar men det är en bra början:)

Nu i helgen åker jag till Norge. Ska höra om någon av mina stallkamrater kan motionera Teddy åt mig iaf 2 dagar. Nästa vecka ska vi koncentrera oss på kondition och klättring:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0