Det bästa.

Åh vad jag älskar min älskade, älskade, älskade Teddy! Vilken jäkla kille han var idag! Det började inte som en bra dag då jag är smått sjuk och vi har öppnat en bit av vallen till fårhagen och där hade dom gått och betat under dagen.. Alla andra hästar behvde det men inte min kille.. Ne han var lite överjäst om man säger så... Så jag tappade allt sug för ridningen.. Jag kände att han bara kommer vara trött och sådär sommarseg ni vet?

Jag bestämde mig för att rida ut och galoppera bort dedär överjästa. Sagt och gjort! Jag sadlade på gav mig ut. Jag skrittade på lång tygel ett bra tag, kände att jag inte ville korta tygeln och ta fighten, men tillslut kortade jag tyglarna och... vips så hade jag ingenting i handen:) Jag fattade ingenting! Och i traven fick jag en häst som jobbade på i fin lägre form och arbetade fint med bakbenen upp genom hela ryggen!

När jag kom till banvallen och skulle galoppera så studsade min häst nästan jämnfota av lycka! Jag lät honom rulla på i ett lagon tempo utan krav på någon form what so ever. Försökte fatta höger galopp men det gick inte, jag gav upp, orkade helt enkelt inte.... Vi galopperade på där på banvallen och varje gång jag saktade ner till trav så ville Teddy galoppera igen! Han hade så mycket energi i bakkärran så han nästan flög fram. Så ja jag lät ha nfortsätta galoppera på grusvägen och då fick jag en sån fin häst! Teddy galopperade på i fin takt och var rund och fin i hela kroppen och gick i en fin högre form i nacken, hela vägen! Han fortsatte på tygeln även upp för backen även när jag lät honom gå på i högre tempo.

Ni kan ju gissa att det var en glad Veronica som kom upp för backen på sin ädle springare. FAsiken det är sånna stunder som denna som är värd allt slit! Åh allt är så värt det! Han verkar iaf gilla sitt nya raka happy mouth bett kan jag ju konstatera. Jäkla synd att man inte ska få tävla på det bara....

Imorgon blir det vila för guldklimpen, sedan är det hårdkörning igen:)

Förresten hörrni, om ni kommeterar bra så ska ni få veta en hemlis.. Vill ni det?






Kommentarer
Postat av: carolina - Stall Assla

Hej! Ge mig gärna något tips vad jag kan skriva om på bloggen! Har just nu lite få idéer själv :/

2011-07-26 @ 23:05:25
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Fin blogg!

Jag har en nystartad häst blogg.

kolla gärna in och kommentera :D

2011-07-27 @ 00:04:23
URL: http://hoppryttaare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0