Dagens status: VARMT!

idag så var vi så "smarta" att vi gick upp till stallet... Jag ångrade mitt beslut många gånger:S Det var så kvavt ute så man kunde nästan inte andas kändes det som.. Jaja upp kom vi iaf.

Eftersom det var olildligt varmt så blev dagens ridpass inte jätteansträngande, men jag ville verkligen känna på honom med det nya bettet. Han var lite loj men i denna värme så fårstår jag honom. Jag arbetade igenom honom i skritten, gjorde mkt halter och svängde ´massor med halvhalter lite överallt. Han lyssnar otroligt bra på halvhalterna nu, det är jätteskönt.

Var tvungen att prova lite trav med och det var så himla härligt för jag hade ingenting i handen:D! Han hade kunnat gå fram i lite bättre tempo men det är som det är. Jag tror minnsan att vi är redo för tävling i augusti:)

Idag kom även våran spånpellets leverans så nu är det fixat inför hösten, skönt. Nu är det bara betalningen kvar:S

Här får ni lite bilder från dagen.

 



Där höll vi på och dimpa ner i backen. Teddan tyckte inte han behövde lyfta tassarna:/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0