Aktiviteter.

Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag inte har så mycket bilder att bjuda på, inga nya iaf. Men det är svårt när man alltid är själv uppe i stallet och det inte finns någon som kan fotografera ofta. Men jag ska försöka få tag i någon som kan komma ibland iaf...

Yeye nu har jag och Teddan lite inplanerade aktiviteter framöver här. På söndag så är dt löshoppning i stallet ( Det kommer ni få se bilder ifrån) och den 12/8 så kommer duktiga Carina Mattson ut till stallet och har tömkörningskurs för oss. Det ser jag otroligt mycket fram emot. Man kan ju göra så himla mycket från marken!

Idag blev det iaf ett tömkörningspass på banan med lite bommar inblandade:) Jag la upp några cavalettibommar som han fick trava över och det skötte han med glans! Han gillar det verkligen. Sedan på ena volten la jag bar en bom på marken som han fick galoppera över, det är lite svårare tycker Teddy... Han kan inte riktigt bestämma sig om han ska hoppa över den eller galoppera över den så han tog ett eget beslut och saktade av till trav precis framför den och travade över, men det gick jag inte med på, så vi hade lite viljornas kamp där ett tag men tillslut fick jag som jag ville;)

En sak som jag reflekterade idag när jag såg honom från marken är att när jag tömkör honom är hans högergalopp jätte rund och fin och stark och han fattar alltid höger galopp i höger varv. Men när jag rider på banan så kan jag ibland få kämpa till mig en högergalopp men när han väl fattar höger galopp så går han jättefint men när jag är ute och rider så kan jag inte änns få honom att gå i höger galopp.. Han tar bara vänster galopp hur många höger fattningar jag än gör så rullar han in i vänster galopp.... Så då insåg jag (jobbigt nog) att problemet sitter nog hos mig:S Det är ju mindre kul att inse... Så nu är det bara att jag tar hjälp av tränare för att få till höger galoppen dårå...

Kommentarer
Postat av: Christin

Nu är jag igång igen också! ;) Kram!

2011-07-30 @ 15:48:58
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Christin

Nu är jag igång igen också! ;) Kram!

2011-07-30 @ 15:49:06
URL: http://ccdressyr.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej! Hoppas allt är bra med dig! :)



Tänkte höra med dig om du vet någon info om Johannesbergs terrängbana? Det blev ju inte rånäs vi flyttar till, däremot norra Vallentuna så det är inte jääätte långt från Rimbo iaf ;)

Hur som helst så har jag försökt glo runt lite efter träningsmöjligheter och eftersom vi var på terrängträning för ett par dagar sedan så var jag tvungen att kolla upp det :)

Hittade två banor, Johannesberg och Nääs (läste dock att Nääs tydligen har ett väldigt djupt underlag som inte var bra alls). Dock hittar jag ingen direkt info om Johannesbergs bana? Körklubben har typ två rader, men inget mer.. känner du till banan och vet vart man kan vända sig?



Hoppas sommaren är bra!! Kram

2011-07-31 @ 09:44:45
URL: http://helenthelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0