Inköp och tjaffs

Det är inte kul att komma tillbaka till stallet från ett sjukdomsuppehåll och sen höra att det är massa jävla tjaffs, skitsnack och översittar fasoner som förekommer i stallet:( Jag hoppas att det kommer upphöra väldigt snart!

Nu över till lite roligare saker:) Idag var iaf dagen då jag fick komma upp och träffa lurvas igen! Han har en lite lugn period just nu iochmed att jag har varit sjuk och dann, men han skrittas så det är bra för han med. Men idag så tog jag ut honom på ridbanan och tömkörde honom ett par varv bara för att få honom att jobba lite bakifrån och böja igenom honom lite. Det va ju då väldigt mycket snö och nästan skare (heter de så) så det fick bli max 15 minuters skritt och travjobb sen skrittade vi av på vägen mot lösdriftshagen på den glashala vägen. Teddy klarade sig ju då han har 4 broddar runt om men jag då stackarn som inte har en enda brodd ramlade ju ett antal gånger men men. Så resten av veckan kommer bestå av skrittjobb och ev rakning om Nattis hinner hämta maskinen.

Så har jag ju gjort ett inköp åt Teddy då, täcket som jag nämde i förra inlägget har jag nu klickat hem. Det blev detta ponnytäcke från Hööks  för 599 kr. Det är ett tynnre fodrat täcke som man kan ha dessa dagar då det kryper upp bland plusgraderna. Så snart sitter det på världens snyggaste häst:)

Kommentarer
Postat av: Pucko

Jag hoppas jag kan hämta den imorgon, men jag lovar inget!!

2011-01-18 @ 20:39:15
URL: http://livetmedpucko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0