I tidig Arla!

Idag blev det en tidig vända till stallet eftersom jag börjar jobba kl 12 idag. Släppte ut alla hästar, var egentligen inte jag som hade utsläppet men jag var ju där innan hon som hade utsläppet så jag fixade det. Hade planerat att jag skulle rida idag men det var sånt äckelväder med snö och rejäl blåst så Teddy fick faktiskt stå inne och äta sitt morgonhö.

När han hade ätit klart så ryktade jag honom, nu när pälsen är av så ser man ju hur smutsig han är men nu är det lättare att få han blank och fin när han har mindre päls! upptäckte även att lille fjordor nog hade tappat 3 broddar igår under ridturen så det var ju bara att ta fram redskapen och brodda i 3 nya dårå plus skruva åt samtliga broddar.

Teddy var väldigt ivrig att få komma ut efter ett tag och tyckte att vi hade gosat klart för stunden och eftersom vädret lugnat ner sig en aning så tyckte jag att han väl kunde få gå ut;)

Vet ni? Jag längtar tills jag kan köpa en bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0