Dag 2

Det bästa/sämsta med min häst.

OJojoj vad svårt! Det finns så himla mycket som är bra med min häst! I princip allt är bra med Teddy. Han har världens bästa psyke och ställer upp på allt! (förutom att få bomull i öronen) och då menar jag allt! Han är otroligt fin att rida, galoppen är väl inte den bästa men den duger och fjordingar är ju inte jättekända för att ha kanongalopp. Jag kan sätta upp vem som helst på Teddy och han bara går snällt. Men samtidigt så är han otroligt pigg och bus/brallar iväg ibland.

Han är det snällaste som går på denna jord och så fort Tindra, min dotter är med i stallet så står han blixtstilla medans hon klättrar på benen eller "borstar" hovarna! Ja som sagt så är verkligen allt med Teddy bra och dom som känner Teddy VET att han har en otrolig personlighet och lyssnar när man pratar med honom.

Men det absolut bästa med Teddy är att han och jag vet xakt var vi har varandra. Och han visar verkligen att han tycker om mig, fasen vad jag älskar den där underbara hästen!

 

Det sämsta med Teddy.... Hmm finns det något sämsta? Nej jag tror inte det. Det som kan vara jobbigt är att han är otroligt lättfödd (som varje kallblod dårå;) ) Så han har otroligt lätt att gå upp i vikt men ner har han inte lika lätt för att lyckas med, sådan matte sådan häst? Så man måste ju begränsa matintaget och vara hård. fast man egentligen bara vill släppa han på den grönaste sommarängar i världen och låta han gå på bete, men om jag skulle göra det skulle jag inte ha någon Teddy någon längre tid tror jag så därför får han gå i bantarhagen på sommaren och betas under kontroll av mig i någon vägkant någonstans:)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0