Dag 1

Presentation av mig och min häst

Ja vem är då jag? Dom flesta som läser bloggen vet nog vem jag är, men för er gullungar som har hittat hit helt random kan jag ju presentera mig för:)

Jag heter Veronica Backlund och är 22 år (fyller 23 den sista mars). Jag har en dotter som heter Tindra och är 19 månader. Jag bor i Rimbo i min lägenhet tillsammans med Tindra, hunden Rocco och katten Porschen. Jag är utbildad mentalskötare och ska precis börja jobba som boendestödjare. Förutom ridningen och hästar så gillar jag inredning. 

 Min häst heter Sindarve Lukas men kallas för Teddy. Han är en norsk fjordhäst född på Sindarve, Gotland 1993. Han är e: Elit hingsten Hugo 179 och u: Sindarve Lykka. Han är en mycket speciell herre och man kan verkligen inte tro att han blir 18 år i vår. Han är full med energi och bus och varje dag hittar han på något sattyg;) Jag träffade Teddy första gången för snar 11 år sedan tror jag det var. Då blev jag medryttare på honom och hade honom som nästan min egen i några år innnan ägarna flyttade nedåt landet. Sen nu i somras alltså sommaren 2010 så fick jag och Tina (ägaren) kontakt igen och då kom såklart Teddan på tal ganska fort och vips, vips så var han helt plötsligt min egna häst:)

Så nu äger jag alltså min drömmars häst och tillsammans så håller vi mest på med dressyr. Dock inte jätte aktiva på tävlingsbanan men vi ska starta någon tävling lite här och där men jag tycker att det mest är roligt att träna och åka i väg på kurser. Till våren ska vi börja hoppa lite mer än vad vi gör nu, just nu hoppar vi typ en gren ute i skogen eller nått:) Men Teddy tycker det är otroligt kul att hoppa så lite hoppning för gymnastikens skull ska vi nog palla:)

Ja dethär var då Teddy och jag då.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0