Ridhusdagar.

Idag blev det en sväng till ridhuset imorse. kl 8.00 var vi i ridhuset:) Teddy var stel och lite seg, men det är väl inte så konstigt med tanke på hur lite han gått veeckan innan. Jag gjorde lite lösgörande övningar och red på framåt!

Efter lite galoppjobb blev han fin, dock lite trött och blev då hängandes i bettet, men de va bara att trycka på framåt igen:) Tog även fram 3 st bommar som jag travade över, han var fin över bommarna, dock hade jag kunnat rida ihop han lite mer men det var kämpigt idag för oss båda:)

Jag red ca 45 minuter. När jag kom tillbaka till stallet så strechade jag ut Teddan ordentligt innan han fick på sig täcke och kunde traska ut i hagen till Ozzy som han inte är överjävligt glad i.... Teddy vill stå med Kryssan! 

Imorgon blir det ännu en vända till ridhuset för att fortsätta mjuka upp honom. Jag har tänkt ihop veckan lite. Ungefär såhär ser resten av veckan ut hade jag tänkt.

Torsdag: Dressyrpass i ridhuset
Fredag: Uteritt med fokus på framåtbjudning! 
Lördag: Skrittpass
Söndag: Skrittpass

Sen får han vila på måndag tänkte jag:) Det blir bra tror jag minnsann! Förresten är jag i väldigt stort behov av nya ridbyxor!!! Våren är ju påväg och thermobrallorna är påväg av! Ska kolla runt lite och införskaffa mig nya byxor när löen kommer;)  

Kommentarer
Postat av: Pucko

Kryssan vill gå med Teddy, det sa hon till mig idag ;D Nej men skämt åsido, jag vill inte släppa ihop Kryssan med Ozzy igen för han biter på täckena och då även på Teddys... =( Men jag vill ju gärna att Teddy och Kryssan ska få gå lite ihop så jag vet inte hur vi ska lösa det?!

För även om dem inte är stört förälskade i varandra så gillar dem faktiskt varandras sällskap =)

2011-02-09 @ 23:22:06
URL: http://livetmedpucko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0