Regn!?

JO baske mig som Ralph skulle ha sagt men det regnade lite ute idag! OCH jag såg ett träd/buske med knoppar! JAg är nog inte ensam om att längta ihjäl mig efter våren! Va skönt med en ridbana som inte är stelfrusen, och mjuka sandvägar som man kan galoppera längs med! Och roliga tävlingar hoppas jag på!

Idag red jag ut med kandaret för att jag tänkte att vi skulle öva lite på galoppen och övergångar galopp/trav. Det gick väl sådär... Teddy var toktaggad och koncentrerade sig inte alls utan ville bara springa fort fort fort! Men han fick en fin och luftig galopp när han var så taggad och han travade på bra! Idag tänkte jag mycket på att rida på ordentligt. Fick till riktigt fina skänkelvikningar längs vägen oxå. Men han var väldigt stark i galoppen så jag fick ta tag i honom lite grann faktiskt.

Men jag tycker att det är så kul att han är så pigg och jag får mycket fina kommentarer om hur fin och slank han är nu! Tex som när vilastade ur i Hallstavik så kom det förbi en tjej som sa, WOW vilken fin fjording! Jättesnygg! Och sånt är ju alltid kul att höra:)

Så nu är jag supertaggad till tävlingarna i vår, hoppas bara allt löser sig mid passet bara. Hare bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0