RallyKalle!

Usch! Jag trodde att denna kyla skulle vara borta nu! men icke den kommer tillbaka i full kraft! idag var det dock inte lika kallt som igår men termometern gick ner till iaf -13 grader.... Inte mysigt! Kom upp till stallet runt 18.00 tiden så jag tänkte att vi skulle ta en tur mot Igelsjö och bara skritta igång oss och känna lite på traven.

Men så fort jag kom ut på stallplan förstod jag att det var RallyKalle varning! Han bara dansa när jag skulle slänga mig upp, jag red ju barbacka och då kommer jag verkligen inte upp utan stolen:) Och när jag kom upp bar det av i en sjujäkla skritt! Och hur han jobbade sen! Det var så kul! Han var sålätt i handen och jobbade i en fin uppförsbacke, precis som det ska va! Så vi travade rätt mycket faktiskt:) Jag provade även att trycka på lite och jag har fasen aldrig suttit på en häst som har ökat så fint!!!!!!!!!!!!! Vilken känsla! Sen fattade vi galopp och Teddy rullade över i en fin rund galopp och höll sin fina form, men efter ett tag så kände jag att huvudet åkte längre ner och ryggen blev rundare och ett bocksprång var på väg så jag var snabb som vinden på att dra upp huvudet:) sen höll det på att komma lite glädjekrumbukter men jag klarade mig ifrån snösmak;)


På Fredag kommer käraste Tina oxå och hälsar på och på söndag är det Lottaträning igen:) Denna vecka kommer bli kanonkul tror jag;)

Nu har jag även slängt ut en annons på hästnet om dom lediga stallplatserna, så vi får se om någon ringer. Hoppas det!


Kommentarer
Postat av: Marre

Jag har oxå lagt ut annonser om dom lediga stallplatserna.. både på hästnet och blocket.

2011-02-16 @ 18:31:32
URL: http://famosapre.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0