Transport?

Jo jag börjar inlägget med att fråga om någon har lust att låna ut en transport till lilla mig och Teddy den 17/9 när vi ska iväg till Huddinge?

idag har operation måla box fortsatt, snart är det färdigt och Teddan kan få komma in! Idag va lilla Tindra med mig uppe i stallet och hon va så glad för att hon skulle få rida, me nprecis när jag sadlat på så brjar det åska:S Men jag såg inga blixtrar så jag gav mig ut på ridbanan med Tindra framför mig i sadeln. Teddy var lika motsträvig idag igen och eftersom jag känner min häst utan och innan så vet jag att det är för att han inte trivs jättebra med bettet och lite lathet med. Men eftersom man inte får tävla på raka bett så måste han ha sitt tredelade. Jag ska ta reda på om man får tävla på tredelat bett där mittendelen är gjord för tungfrihet. Någon som vet?

iaf så hoppade Tindra av efter ett tag och jag fortsatte själv. Och det gick så dåligt!!!! jag kände att jag bara satt och drog, så efter ett tag hämtade jag gramanen och så fort han kände att den var på så blev allt mycket lättare, han gick i fin form och trampade på riktigt bra! Vissa stunder kände jag verkligen hur han jobbade genom ryggen! Kul! Tyvärr va inte vädret det bästa när jag red, det fullkomligt öste ner! Men jag hadeså bra känsla så jag ville inte riktigt sluta just då:) Jaja nu ska jag ta och spela lite kort och sen krypa ner i soffan och njuta av värmeljus och celeberty rehab. Visst är det mysigt att vara inne en regning dag med värmeljus och ett bra program?


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv. Kan det vara. Men vilket schabrak menar du? :)

2011-08-11 @ 15:49:06
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0