Sjukhusvistelse!

SÅÅÅÅÅ himla skönt att vara hemma!!! Gud det känns som om jag har bott på sjukhus dessa dagar. Ni kan vara lugna för det är inte jag som råkat klanta mig;) Utan det är Tindras crossåkande pappa Linus som drog omkull med crossen riktigt illa på tisdagsträningen...

Så jag och Tindra fick dra in till Danderyds sjukhus i illfart och möta upp Linus och Igge, Tindras farfar. Vi kom upp på avd lite före Linus så vi satt i dagrummet och väntade och så kom då LInus inskjutandes på en sjukhussäng men nackkrage och blodiga kläder:/ Tindra blev lite rädd och jag fick faktiskt kämpa fr att hålla tillbaka tårarna...

Tindra åkte till väsby med farfar och sov där så att jag kunde stanna kvar med Linus under alla röntgenunderskningar mm.. Det var magnetröntgen och vanlig röntgen, vi for runt överallt! Men dom kunde iaf utesluta rygg/nack skador och de nev lårbensfrakturen kunde dom utesluta men dock blev domen ett par kotfrskjutningar i ryggen och en ful/dålig handledsfraktur. Kl 23.00 så åkte jag därifrån och LInus fick stanna över natten då dom inte visste hur dom skulle göra med handleden utan behövde konsultera med handkirurgin på SÖS.

Dagen efter var jag tillbaka på DS för att hämta hem Linus, dock fick vi vänta ett tag på nya röntgensvar och att ortopeden skulle få tag på handkirurgen på SÖS. Men efter ett tag fick vi rulla hemåt med en remiss på operation dagen efter på Södersjukhuset (SÖS). Så vi åkte hem och var hemma kl 17 igen, kastade i oss lite middag sen var det bara för lilla Lintut att fasta:)

Så idag var vi alltså på SÖS, något jag verligen vill skryta med är att JAG körde in! In i vägombyggnads kaoset och in på hornstullsgatan och U-svängar mm, men jag klarade det och inte ett ända utbrott fick jag:) Vi var på SÖS kl 8.45. vid 10.00 fick vi prata med en kirurg om ingreppet och se röntgenbilder. Bilderna visade ingen jättefraktur men den hade gått ner i leden, det var väl det som va lite struligt, plus att hela handen hade tryckts ner i leden en bra bit. 10.30 fick vi komma upp på avd och där satt vi och vänta på att han skulle rullas ner på op. Kl 14.30 så rullade dom ner honom, så då blev det många timmars väntan.. Jag hann äta och läsa ut en bok. Kl 19.45 kom han tillbaka till avd igen, väldigt pigg måste jag säga! Så ja nu får han sova där inatt igen och så hoppas vi att han får komma hem imorgon! Sen väntas minst 3 månaders sjukskrivning fr LImpan.

På Teddyfronten så har det varit omöjligt för mig att göra något som ni förstår men Cecilia Teddys medryttare har motionerat honom i skog och mark:) Men imorgon åker Tindra och jag upp och tar en körtur:)

 





Kommentarer
Postat av: Maja

Sv. Jaa :) nästa gång jag ska ner är nog stockholm horse show :)



Det lät inge vidare med olyckan. Hoppas ha kryar på sig!

2011-08-05 @ 00:09:42
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0