Lat, Lat, Lat!!!

Ja fy och förbövelen för mig och min uppdatering!!!!! Men de e så segt med en muppdator!!! Den är galet seg och jättejobbig, den hakar ´sig och tar ca 1/2h att starta upp:S Så jobbigt som sagt...YeYe..

Dagarna 4 har väl innehållit, lite vila, lite körning, lite cissi ridning och stubbåkerrace. Det sistnämnda va idag:) Vi har en jättestor stubbåker precis nedanför stallet och där får vi rida nu innan jakten börjar, vi skrittade ett varv och travade 2 och redan då var hästarna jättesvettiga!! Det tar ca 20 minuter att trava 2 varv. Vi galopperade även 2 varv. Teddy var stenhård i munnen till en början:( Han har blivit set på senste tiden... Vet inte om det är jag som gör något eller om han bara tycker det är kul att "bråka" lite med mig, vilket han kan göra ibland;) Jag hoppas det blir bättre till tävlingen.

Ja men juste, ridturen ja.... Jo men i galoppen kändes han aningen mjukare, men det va ju iof svårt att rida honom på stora åkern, han ville ju springa åt varje väderstreck kändes det som. På fredag blir det ett ordentligt dressyrpass på ridbanan känner jag:) Och på fredag kommer ÄNTLIGEN hovis! Han skulle ha kommit i torsdags men på onsdagen så hände det en olycka vid en skoning vlket gjorde att han blev sjukskriven, men på fredag är det dax och det är väääääääldigt välbehövligt måste jag säga! Han har växt ur skorna och höger bak sitter lite löst.

Nej dethär blev ett rörigt inlägg känner jag så att jag avslutar här och slänger mig på soffan istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0