Dressyrpass.

Idag satt jag äntligen upp på Teddan igen! Fab! Jag hade planerat ett dressyrpass med fokus på galoppen och övergångar som är vårat problem. Jag vet inte vad jag tänkte, jag trodde tydligen att jag kunde hoppa upp efter ett ridavbrott (för min del) på ett par dagar och bara glida omkring där på hästryggen. Men icke sa nicke. Teddy tyckte INTE att jag skulle glida på någon räkmacka av Cissis jobb dom senaste dagarna! Nej nej... jag fick kämpa som en liten sate då ha nvar stenhård i mun och sidor och gick inte framåt trots sporrar.

Efter lite snälla gulliga du och några morr så lossnade han lite. Jag red i skritt i säkert 35 minuter innan han kunde bjuda på sig själv. Sedan övergick jag i trav och då kändes han stundtals väldigt fin med bra bakbensaktivitet och framåtbjudning. Men halterna och övergångarna var inte bra:( Där var han benhård på att låta mig jobba ännu mer och då jag inte orkade riktigt hela vägen så blev det att jag höjde handen och slutade rida in i halten och då blir det ju uppenbarligen bara pannkaka av allt.

Red igenom LB:1 ett par gånger. Jag ska ju tävla i Huddinge den 17/9:P. Programmet gick sådär.. Vi får till fina serpentiner och volter men det som behöver jobbas på är uppridning(rakriktning), övergångar galopp-trav på diagonalen, galoppfattningar, och även halterna dårå. Så ja ni ser ju att vi har att öva på. Imorogn blir det nog att jag fortsätter där jag avslutade igår och försöker få till övergångar och halter.

Tänkte även kolla om intresse finns att köpa min tävlingskavaj? Den är använd endast ett fåtal gånger. Lämna en kommentar så får du mer info.

Kommentarer
Postat av: Maja

Sv. Ja, han är ju det! han har blivit världens mysigaste också! i våras fick man knappt klappa honom. Nu vill han att man klappar och kliar honom hela tiden! :D



Han är e. Cristall 203, u: Flisa 3179, ue. Mysingen 192 :)

2011-08-10 @ 20:45:21
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0