Gips

Nu har han gips på hoven min ädle springare:(! Vetrinären kom idag och kollade på hoven och konstaterade att hon behövde skära upp platsen där bölden suttit ännu mer och gräva ner till läderhuden/kötthoven och sedan gipsade hon hoven dårå för att sulan ska växa som den ska.

Hon hade sina misstankar om att bölden ev vandrat upp i hovväggarna och är så fallet så måste vi in till klinik och skära upp ännu mer:( Men hon tyckte att Teddy skulle ha visat på ännu mer smärta om det var så... Teddy var så duktig idag! Han bara stod jättestill medans hon skar i hoven och sedan när hon skulle kolla hur han gick efter att hon hade skurit så gick han ju som vanligt och la tyngd på den hoven så det tyckte hon var väldigt positivt!

Hon ska komma tillbaka på fredag och lägga nytt gips, och då får vi hoppas att allt är bra så vi slipper klinik! Men nu ska han fortsätta stå i sin lilla hage då den inte blir geggamojjahage och jag har beställt en sko som Neenee hade på sin skadade hov. Just nu går han med en provisorisk galosch över gipset bestående av silvertejp:) Ska upp ikväll och tempa och gå en sväng med honom för det var bra om han fick röra lite på sig så att all ev var kunde pumpa ut. Ja hörrni det är inte kul när dom blir sjuka di små!


 Gipsad hov och lite blodpölar på golvet... Teddy uppskattade inte att hålla hoven i detta läge i ca 15 min så att gipset kunde torka, jag som höll i hoven uppskattade inte heller denna ställning faktiskt... Både Teddys och mina ben skakade hyggligt:)


Kommentarer
Postat av: fanny

SV; det är en åker nere vid igelsjö som finns ett traktorspår på ^^ jag kan visa dig någon gång :)

2011-04-13 @ 17:47:50
URL: http://prickigdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0