Vart tog den söta lilla ponnyn vägen?

Tydligen hade den underbart duktiga ponnyn jag hade att göra med igår var som bortblåst idag!!!!! Fick ta mig en liten fajt med han idag.. Lite och liten var den ju inte heller men jag behöll mitt lugn iaf det är jag ju stolt över, fast lite morrningar drog jag till med:) Teddy var totalt låst i båda sidorna idag och heeeeeeeeeeeeelt stum i munnen. Gymnastikövningarna som han annars svarar bra på gick inte för sig, allt jag försökte faila och Teddy bara skrattade mig rakt i ansiktet kändes det som.... Då, då försvann söta snälla lilla matte oxå och fram kom häxan surtant!

Jag red på i frisk trav och den takten skulle han bara hålla, och jag skulle bara böja igenom honom i båda sidorna och få han att släppa taget om bettet men Teddy gav sig inte, men fan inte jag heller! Så efter ca 20 minuter Häxan surtant så började Teddy släppa taget och ge med sig inte till 100% dock men iaf så pass så jag kunde rida i bra tempo och böja han något utan motstånd i båda sidorna så då la jag av innan han skulle få ny kämparglöd:) Jag skrittade av han ca 10-15 min då han blev lite svettig sen fick han såklart komma in och äta sin mat och då blev vi vänner igen ganska fort:) Ja det är ju bara att fortsätta imorgon och se vad det är för humör på han då...

Även om han var ett monster idag så älskar jag ju min lilla ponny ändå<3

Förövrigt lutar det åt blått bye bye sjukvården.... Det gillar inte jag.. vad tycker ni? 

Kommentarer
Postat av: Christin

Hej!



Dressyrallsvenskan på häst gick i våras redan, så det är väl dags för en ny omgång till nästa säsong igen ;) Då kör vi!!!

2010-09-20 @ 14:27:04
URL: http://ccdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0