Tålamod är en ryttares bästa vän!

Nu har jag fått belöningen för att jag har haft tålamod! Teddy går så bra nu och det är värt allt slit och all tålamod i hela världen! Jag ska väl tillägga att jag och tålamod inte går ihop men med Teddy har jag verkligen bitit ihop och bara ridit framåt och nu har det gett med sig!

Jag och Angelica red ut i den faktiskt varma kvällen. Vi red runt Ekeby med mycket trav och galopp. Det är asbra och rida med Angelica och Nenne då man får rida på i friskt tempo:) Teddy verkar gilla Nennes sällskap också. HAn lever verkligen upp och busar och har sig:) Idag var han otroligt fin efter sista galoppen (Som blev något okontrollerad:)) Det kändes som som Teddy stannade i luften med hovarna jättelänge i traven och han hade hög fin form, men han visade ju upp sig för islandshästarna som gick i hagen där och dom blev väldigt intresserade såklart:)

Teddy har börjat med en liten grej, nämligen sno Nennes mat och Nenne han bara kliver åt sidan och tycker att det är coollugnt att Teddan traskar in i boxen och tar hans mat:) Gullegrisar!

Skulle ta me min kamera till stallet idag med men ja nu har jag insett att jag nog ar tappat bort den:( Ska försöka komma på vart jag har gjort av min rosa gullekamera annars blire väl en ny då antar jag.. Pengar, pengar...

Imorgon ska jag försöka ta mig ut på en körtur med Teddan

Kommentarer
Postat av: Tina

2010-09-07 @ 05:53:09
Postat av: Tina

Kan man inte få en bild av Nenne och Teddy när de står i samma box, så fort du hittar kameran? Kul att träningen fanns senare också. Men vad är det för hemligheter du och Tuttan ska ut på?

2010-09-07 @ 05:56:10
Postat av: Angelica

Men Tina då..A secret is a secret..moahaha! =p

2010-09-08 @ 08:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0