Ojvoj för gammalt läder...

JA osmort gammalt läder är inte kul! Teddy fick skavsår av selen så nästa gång selen åker på måste ja ha införskaffat en tunnel till gjorden. Så nu blire alltså barbackaridning ett tag framåt!

Igår blev det då alltså ett dressyrpass på banan utan sadel. Hmm barbacka för mig känns så oseriöst för varje gång jag rider barbacka så "busrider" jag så det var svårt att få insperation men det var bara att rida det. Det gick väl sådär.. Teddy är seg och trött nu, an vill komma in och sova om nätterna.. Snart så! Men jag red lite tempoväxlingar och halvhalter och försökte få han lyhörd men han var så himla disträ så jag fick lov att bli lite förbannad faktiskt... Så efter en ordentlig tillsägning så lyssnade han hyfsat iaf, han gjorde sitt bästa!

Det blev inte så långt ridpass då varken jag eller Angelica var på nå vidare humör. Inne i stallet så fick Teddy sin efterlängtade fibergi vilket är höjdpunkten på Teddys dag:) Sen hade vi en mysstund som bestod av klining;) Jag trodde att Teddy skulle bryta nacken då han böjde bak huvudet så mycket så att jag kunde komma åt under "hakan" . Vilken gullig liten pöjk jag har!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag är det regnigt och grått väder ute ev drar jag iväg på en liten skogstur eller så får Teddy vila och kurera sina skvasår:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0