Mysigt.

Nu har han det så myyyyyyysigt min lilla fjording! Jag bestämde mig för att fixa till boxen ikväll redan och låta han stå inne över natten och vila upp sig inför ihopsläppet imorgon. Sagt och gjort bar jag in 10 säckar halmpellets och strödde ut och började vattna, vattna, vattna och vattna.... Fan va man vattna! Vilken jävla uppsugningsförmåga!!!! Men fint blire:) Sen skurade jag ur vattenhinken och fyllde upp den och sen fluffade jag upp höet. TIPTOP MYSIGT!

Gissa om Teddan blev glad när han kom in???? Han hoppade in i boxen, lukade runt på underlaget för att sedan kasta sig på höet. Med en stoooooor hötuss i munnen gick han till krubban och lukta i samma sekund han upptäckte att det låg foder i krubban så spottade han ur höet och kastade ner huvudet i krubban. Sån är han. Så nu står han där i boxen med sitt grönrutiga jacson täcke, fantastiskt snygg:)

Men nu blire hårdträning framöver då han ska gå i en hage med lite mera gräs i... Så det är fullt ös nu! Förövrigt pratade jag med en arbetskamrat idag om hästfoder, hon har ju då såklart egna hästar dårå och kan sin sak, men men vi pratade då om foder och hon hade haft fibergi LÅG till en av sina hästar och den hade fått fång och vetrinären sa då att fibergin innehåll mycket socker så då blev jag lite fundersam... Men hon rekomenderade groov 60 som är ett ponnyfoder. Det gick hennes hästar ner i vikt på när dom var lite för runda (tillsammans med träning såklart). Så jag känner nog att jag kanske ska prova det och se vad som händer... Försöka kan man ju alltid.. Jag är så sjukt rädd för fång alltså.... Men imorgon hör och häpna är jag LEDIG! Så då kan jag rida när det är ljust ute så då tänkte jag passa på och köra ett intervall pass ute på banvallen det behövs!

Ne nu ska jag duscha innan lite sällskap börjar!


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Häxan Surtant! Om du är rädd för fång så kan du ju alltid köpa krafft grund, det räcker om du ger honom 5 dl av det till en början. Det har han ju gått på när du red honom för 10 år sedan. Jag kan verkligen se hur han spottar ut höet för fodrets skull:), och höra hur han iiiar när han busar med dig! Det är roligt att de går så bra tillsammans ozzy och Neenee. Kör hårt! Kram T

2010-09-22 @ 22:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0