Effektiv!

Oj ja vad jag har varit effektiv idag! Kom nyss hem från stallet och nu ska jag snart steka pannkakor till familjen sen bär det av mot Norrtälje och shopping med Angelica (som jag förövrigt tycker ska starta en blogg). 

Idag var det en krutgubbe jag hämta ut ur hagen! Studsa runt litegrann från hagen till stallet och på ridbanan så fflög han i luften och bockade när jag tömkörde! Nattis som stod brevid och tittade blev förvånad, kan Teddy verkligen sånt? Hon skulle bara veta... Hehehe:) Ne men det är kul att han är pigg och glad. Hade ställt upp lite hinder som jag tänkte att Teddab skulle få löshoppa lite, var ev därför han var så glad:) Men som uppvärmning så tömkörde jag honom. Det gick sådär... Han var ju "rädd" för traktorerna som höll på brevid ridbanan idag då tydligen, men skam den som ger sig! Efter lite övergångar trav-galopp så började han lyssna. 

Oj vad kul han tyckte det var att hoppa! Jag lät honom rulla över dom 2 kryssen först ett par gånger åt båda hållen sen la jag upp det ena till ett räcke. Höjde det efter hand och tillslut låg den väl på 80 cm kanske. Då tyckte jag det fick räcka för gammelgubben, han började bli trött med. Sen blev det massage och linement innan han fick gå ut till kompisarna i hagen igen. Teddy har förresten börjat rulla sig när han kommer ut i hagen! Kors i taket! Men det är ju trevligt att han myyyyser:) Ne nu ska ja stkea pannkakor!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0