Duktig kille!!!!!

Nu sitter jag på jobbet.... IGEN! AHH Längtar tills det blir tisdag och jag får iaf 1 dag ledigt, då ska jag nämligen hänga men Tindra all day:)

Igår åkte jag upp till stallet igen efter jobbet för att rida, men när jag kom till stallet så könde jag att jag ville tömköra, jag som brukar få tvinga mig till att tömköra då jag inte tyker det är så kul, kan ju bero på att ja har liiiiiite problem med dessa jävla tömmar och alla grejs:) Jag suger nämligen på det helt enkelt. Jaja iaf så slängde jag på tömkörningsgrejerna och givk ut på banan som tack och lov har ordentligt lyse.

Jag började med gymnastikövningar för att få honom mjuk i sidorna, men då jag inte riktigt kunde korrigera att han bara kom in i volten in till mig så sket jag i den övningen efter ett tag innan jag tappade mitt tålamod så då började jag med lite övergångar och ökningar. Teddy vaar så sjukt busig och drog i väg en långsida och pep lite sådär som han gör ibland:) Efter det så gjorde jag om gymnastikövningarna och vilken kille jag fick i tömmarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alltså i höger galoppen gick han i form och i ren takt och lungt och fint, jag bara stod och gapa! Vänster galoppen är ju lite värre men han kämpade på trots att han var trött och han sökte sig neråt och gick i ett lungt tempo. Efter detta hallelulija moment så avslutade vi och Teddan fick komma in och äta sin efterlängtade mat:)

Ikväll målar jag det sista på gallret så jag kan stalla in min pärla på tisdag. JAg är nämligen nedrigt rädd när jag ska gå bort till hagen med Teddy igen... Dit går bra då har jag ju min Teddy med mig men tillbaka då..... Rocco är ju inte alltid behjälplig och tillgänglig:) A men det blir skönt att få stalla in och komma in i rutiner och framförallt komma in i ljuset:)

Och ni sorry för dålig bilduppdatering men som sagt krånglar kameran, men den som väntar på något gott;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0