Lycka.

Va underbart det är att känna total lycka av att komma till stallet och veta att man ska rida:)

Igår blev det en skrittur till Igelsjö med Angelica och Neenee, det var mörkt och kallt! Teddy gick sådär.. lite latoxe var han allt och ville inte trampa på i bra tempo och samtidigt gå i form, det var antingen eller.

Idag däremot var han piggare! Jäklar vilken fart han hade Teddymannen, det var tilloch med att NejNej hamnade på efterkälken:) Vi red lilla ekeby rundan i det fina vädret! Blev en tidig morgontur. Jag var i stallet redan 06.45 och fodrade och släppte ut hästarna, Angelica skulle ha gjort mig sällskap i denna tidiga arla men hon försov sig:) Så jag fick pula i stallet själv men det gör inget jag hann mocka, fixa mat, fylla vatten i hagen och skrubba Teddans regnskållor med bakteriedödande innan hon behaga komma;) Men det gör inget för hon var snäll och ska ta mitt måndagsutsläpp istallet:)

Ja idag har då varit en trevlig dag i stallet med en väldigt pigg och fräsch häst! Det mina vänner är lycka det:)


Kommentarer
Postat av: Tina

Hette det regnskållor det han hade?! Han kanske var seg härrom kvällen för att han inte ser så bra i mörker längre.... mörkrädd?

T

2010-10-17 @ 06:44:56
Postat av: veronica

Japp regnskållor heter det,

2010-10-17 @ 15:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0