första snön!

Japp nu har den fallit, denförsta snön för denna period. Jag fick liiiite smått panik när jag 5.30 klev upp ur sängen och kollade ut genom fönstret och allt var vitt och det yrde ner ännu mera vitt från himlen, jag insåg ganska snabbt att jag inte skulle komma långt med min saab och dennes sommardäck men som tur var har man en mamma som är ALLTID REDO! Så jag fick låna supervolvon och kunde brumma tryggt och säkert till stallet!

Ja det är typ ungefär bara Rocco och Teddy som är glad över att snön är här. Rocco blir som helt galen och bara springer runt,runt,runt och Teddy hör och häppna drog av värsta capriolen (eller hur det stavas och heter:) ) när vi gick ut ur stallet i morse sen drog han och Kryssan en rejäl repa i hagen över stockar och sten men dom kom så snällt när jag ropade att jag lagt ut hö, glupska jävlar;)

Imorgon blire till att brodda på inför ridturen tror jag nog. Idag hann jag inte rida för jag och Tindra hade fullt upp! Vi har hunnit med en repa till barnmott där dom konstaterade att min älskling har eksem.... Så nu är det bara att smörja, smörja , smörja sedan har vi varit ute i snön och lekt omkring och sen har vi haft tjej/fredagsmys:)

Men nu sover den lilla söta Tindra och jag sitter och kollar på idol medans Linus är på någon ö på kick off med jobbet. Hur ser eran fredag ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0