Förbannelse?

Vilar det en förbannad förbannelse över stallet Mälby eller????????????????? Och varför ska den ALLTID drabba mig och mina hästar? Åh jag blir tokig!!!!! Igår upptäckte jag som "utslag" på Teddy, lite på baklåret och lite på magen, men det kändes som knottbett och det har ju varit rätt varmt ett par dagar så jag tänkte att det var det, men idag när jag kom up till stallet hade "knottbetten" blivit betydligt fler och det visade sig att Nattis hade upptäckt det på Ozzy med!!!! Alltså, blir jag less eller vad? Aha ja det var ju då bara att börja spekulera. Är det något smittsamt? Är det något luftburet? Är det något dom har ätit i hagen som dom reagerat på? NeeNee har inget utan bara Ozzy och Teddy... Teddy har mest såklart....

Allmäntillståndet på Teddy är normalt, han är pigg, äter och dricker som han ska, det som skulle kunna vara nått är att han är lite lös i magen till och från fast bara på morgonen.... Det skulle ju inte förvåna mig om det var något dom ätit eftersom både Teddan och OzzyBozzy är vääääääldigt matglada och typ kryper långt in i varje buske för att få tag i något spännande att äta. Ja det blir väl till att gå ut i hagen men FLORA i högsta hugg då..

Iaf så skrittade jag längs vägen ca 40 minuter sen när jag kom tillbaka till stallet rakade jag Teddan igen, dels för att fixa till han lite på bena och raka på "betten" och kolla om man såg hur det ser ut. Ja inte blev han någe snyggare denna gång inte!!! Maskinen var lite grinig och högg tilloch från så det blev mycket ränder! Så jävla typiskt... Och han tyckte det var jätteskönt när jag rakade över "betten" så dom kliar med. VAD ÄR DOM FÖR NÅTT!!!!!

Nu ska jag fortsätta kolla på DHW och vad morgondagen har med sig får vi se imorgon!

Kommentarer
Postat av: Pucko

Så jäkla less på allt skit med hästarna, undra vad det är för fel och varför just dem???? Kan ju vara ngt dem ätit i hagen som du skriver, men stenkoll på dem andra hästarna blir det nu!!

Suck, är det inte det ena så är det de andra =(

2010-10-12 @ 23:09:51
URL: http://livetmedpucko.se
Postat av: fanny

Sv; jag skulle nog kunna försöka fixa din blogg! är inte sååå duktig på kodandet men får väl läsa på lite :) och ja skulle kunna motionera Teddy på torsdag om du fortfarande vill! bara jag får veta vart sakerna finns :)

2010-10-13 @ 15:28:17
URL: http://prickigdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0