18/10 Lukas dag.

Igår hade mitt <3 Sindarve Lukas namnsdag! Det firades med äpple och ett dressyrpass på banan:) Teddy var kanonfin och var pigg och travade på bra. Men efter ca 30 min kände jag att han började att slå av på takten så vi körde bara på ca 10 min till innan jag skrittade av. Han har inte världens bästa kondis... än:) Efter ridpasset så strechade jag och tvättade regnskållorna.

När jag tvättade regnskållorna så kände jag att jag inte orkade hålla på på stallgången för det blir så omständigt när det blir en stor pöl och jag måste torva på stallgången så att torven suger upp vattnet så att jag sen kan sopa bort det och det blir ändå en stor brun fläck kvar. Vi har ju en "spolspilta" i stallet som aldrig snvänds då den är liten och trång så oftast får inte hästarna plats att vända sig där inne eller så vägrar dom gå in i detta trånga utrymme men jag baxade in fjordor och det gick ju kanon efterom min fjordor både är liten och smidig:) Tänk vad tvättandet blev lättare!

Usch idag är det ett riktigt SKITväder, regnet öser ner... Men det är ju bara att åka upp till stallet och köra på!

Förresten tack för alla kommentarer i det förra inlägget Jag tror nog att det kommer bli det gråa täcket eller det grå/röda som även fanns i andra roliga färger. och helbruna skydden:)

Kommentarer
Postat av: maja

du, det blir ingen jävla fiddy på min tomt :) dom får köra hos fedriks mamma, hon är ändå aldrig hemma ;)

2010-10-20 @ 12:49:08
URL: http://majahelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0