Piggelin

Idag är det kallt ute! Ok inte såååå kallt men minus grader iaf:) Teddy har ju sitt nya fina helhalstäcke, jättegosigt och bra men Teddys man gillar inte halstäcket! Manen lägger sig platt ner i protest! Så idag har jag friserat Teddy, var tvungen att klippa ner manen en bra bit:( Men det ser iaf inte konstigt ut. Han är så långhårig nu igen, det är bra att Margona ska komma och sko snart då fr då kan hon ta med sig klippmaskinen så jag kan gå loss på denna förbenade vinterpäls:)

Idag iaf så red jag ut, jag tog kandaret då vi skulle galoppera mycket och busrida lite, och då har han en förmåga att bli väldigt stark och svårstoppad min lilla ångvält:) Teddy var så otroligt taggad och pigg så han hoppade ver ungeär varenda ispöl på vägen! Han är rolig att rida när han är på det humöret för han är så framåt, lite för stark kanske men det brukar ge med sig efter ett tag, vi galopperade hela banvallen från Jessica fram till ängen med hindrena, där svängde vi in och och tog hinderraddan 3 gånger till Teddys stora förtjusning:) Vi kom lite tokigt mot hindrerna en sväng men sista gången blev riktigt lyckad med perfekta språng:) Man kanske ska brja hoppträna lite mer på allvar?

Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag styr kosan mot Norrtälje där det ska drickas chailatte:) Slänger in en blid på Teddy och hans fina vintertäcke:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0