Värmeslag!

Jag tror jag dööööööör så varmt det är! Det skulle behövas ett riktigt regn och åskväder! Hela dagen har spenderats i stallet, där gjorde jag en väldig nytta då jag rensa ur mitt skåp så att Teddans saker fick plats, fast så mycket ordning vet jag inte om det blev:) Det ser så rörigt ut då jag inte har någonting att ha borstarna i, det måste införskaffas!

På tal om borstar så köpte jag lite nya idag, en rotborste, en ryktskrapa, en gosborste och en hovkrats. Skulle även köpa flugmedel men det var helt totalt utsålt vill jag lova! Som tur var hittade jag en skvätt när jag städade mitt skåp.

Idag var det tömkörning som stod på schemat för Teddan, och det gick så himla kanonbra alltså! Lite slö dock men efter ett bar tempoväxlingar så kom denna underbara trav fram!!!!!!! Det var tilloch med så kul tyckte Teddy så han bockade sig in i galoppfattningarna:) V.galopp var stundtals väldigt rund och fin värre var det med h.galopp men det ska vi ändra på! :). Som vanligt så glömde jag kameran!!!! Har så mycket i huvudet nu och värmen på det så jag hoppas att ni har förståelse för min glömskhet:)

Läget i hagen är relativt lugnt, dock tycker Teddy att Bullen är en aningen äcklig som jagar i väg han hela tiden så han går gärna åt motsatt håll när han er henne. Tur så är Duli så gulig och snäll och följer Teddy vart han än går:)

Kommentarer
Postat av: Tina

Tänk att hon kommer ihåg honom efter alla år!! Vad tycker Tösen om honom då? Det tar kanske en stund innan han kommer in i era gamla rutiner, men han tackade dig ju med bockningarna, han måste tyckt det var superkul!!!! Jag förlåter dig för att du glömde kameran. Här har det åskat lite, och kommit yttepytte regn, typ 30 min bara, men bättre än inget alls, men luften står still ändå... Ha det så gott och pussa och krama honom från mig (oss).

2010-07-13 @ 10:35:03
URL: http://hubbelisas-nyttigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0