UNDERBART!!!!!<3

Vilken fantastisk dag detta blev trots att jag var trött och förbannad imorse!

Väl i stallet så började jag att fixa lite staket med Tindra i släptåg, det var inte lätt ska jag säga att släpa på både barnvagn, hink med diverse staketgrejer och verktyg och staketband och samtidigt byta band. Ja Tindra ledsna väl efter sisådär fem minuter... TUR va att Nattis kom och hjälpte mig rät fort:) Höll väl på allt som allt i ca 45 minuter. Så nu har jag "tjänat" ihop ca 1h och 15 min av dom 3 timmarna man ska jobba varje månad.

Sen huxflux drog jag, Nattis och Tindra till Hööks där vi köpte lite smått och gott;) Jag köpte nya ridbyxor och ett mysemys ländtäcke:) Sen var vi såklart in på Horze oxå men där köpte jag bara hästgodis, lakritssmak, vilket Teddy älskade! Tummen upp för hästgodis med lakritssmak alltså:)

Red gjorde jag ca 20.30, sent blev det men det var otroligt skönt att rida i den svala kvällen vill jag lova. Jag tänkte bara att jag skulle lulla runt på ridbanan barbacka med Teddy men fan, han gick så jävla bra så vi körde lite ökningar, skänkelvikningar och galoppfattningar. Jag var mycket nöjd med ridpasset som varade i ca 40 min men var väldigt effektivt! Efteråt skrittade Tindra och jag av honom. Tindra älskar att rida på Teddy. Hon tycker det är roligare att rida på honom än vad det är att rida på lilla Duli som är mer i hennes size, men hey jag kan förstå henne:) Jag har ju själv ridit Duli en gång i tiden:)

Ja nu är äntligen stallgången färdiggjuten och klar, det var förbjudet att gå på stallgången idag och alla hundar förstod det utom Rocco såklart som kutade över den nygjutna stallgången, inte 1 gång utan 2 gånger(!) och därmed blev det massa tassavtryck på våran nya stallgång.... Tur att det går att rätta till såhär i efterhand! Rocco sprang förövrigt rakt in i ett getingbo idag:( Blev stucken på nosen så nu är han jättesvullen. Men han verkar inte få någon mer reaktion för han var så pigg och glad det var ju en jävla tur så vi slapp ila in till Albano, igen.

Nej nu ska jag hoppa in i duschen. Imorgon kommer det en bild när Tindra rider på Teddy!

Kommentarer
Postat av: Pucko

Tack själv för en trevlig dag, riktigt kul =) Och jag är alltid en räddare i nöden ;)

2010-07-20 @ 01:13:17
URL: http://livetmedpucko.se
Postat av: Tina

Vilken häärlig dag alltså! Men lakritsgodis hade jag aldrig tippat på, men sådan matte sådan häst eller hur?! Räknas inte Linus jobb då, med gjutningen menar jag? Men jag saknar Teddy, alldeles förskräckligt ibland... T o m att det händer när jag snabbtittar på Prinsen att jag tror att han går i hagen igen. Men det är lugnt. Jag vänjer mig. Och dessutom ska vi kanske åka till Uppsala snart, så då tittar vi förbi!!!! Kram!" Ser fram emot kortet!

2010-07-20 @ 11:12:40
URL: http://hubbelisas-nyttigheter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0