Nu är <3 hemma!

Ja efter mångaz biltimmar är vi verkligen hemma! Det har varit väldigt trevliga två dar. Vi hade det så mysigt hemma hos T och P. Mycke gamla minnen kom upp till ytan igen, jätteroligt!

Mötet med Teddy ihagen var helt underbart men också väldigt skräckfyllt! Vi kom fram vid 23 tiden på kvällen och jag skulle promt ut i hagen och hälsa på Teddy såklart, så jag stövla in i hagen och möts av en bagge i full kareta med två får bakom sig! Jag blir helt livrädd då jag ser att baggen har svinstora horn! Men L och P uppehöll fårskallarna medans jag sprang till Teddy! Vi stod och snacka med varann ett tag men efter ett tag så tröttnade han och vandra vidare:) Teddy såg precis ut som vanligt, dock ett antal kilos övervikt och dåligt musklad men i mina ögon är han den vackraste! 

Hela natten låg jag klarvaken och ville bara att kl skulle bli morgon så jag kunde gå ut till Teddy igen och pussa sötnosen, så kl 7 så väckte jag L och tog några morötter ur skafferiet och traskade ut i hagen, denna gång när Teddy kom fram till mig brummade han lågt och det värmde i hjärtat kan jag säga! Efter frukosten packade v ihop våra saker och packade in allt i bilen. Vid 9.00 for vi iväg med T och P bakom oss i deras bil. Resan gick mycket bra och Teddy stod snällt och stilla alla 6 timmar i transporten. Han var även helt kooooollugn när vi satt fast i bilkö då det hade hänt en olycka längs vägen. Snacka om duktig kille!!!!

Väl framme tyckte han det var jättekul att träffa sina nya kompisar! Duli som känner Teddy sen förut blev överlycklig när hon såg vem det var som kom in i hagen:) Gullegrisar! 

Ja så nu är han äntligen hemma hos mig igen och ingen är lyckligare än jag! Imorgon ger vi oss ut på en barbacka tur ut i skogen så han får gå av sig träningsvärken efter transportturen! Sen börjar hårdträningen:) Han ska förvandlas från fet omusklad fjording till den fina slanka fjordor han egentligen är!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0